Jdi na obsah Jdi na menu
 


Matematika

Na základě domluvy z matematického setkání, jež se konalo 6. 10. 2015, zakládám rubriku věnující se matematice.

Postupně se tu bude objevovat učivo a rovněž výstupy za každý uplynulý měsíc. Jak jsem již uvedla na matematickém setkání, je nezbytně nutné, aby si žák přicházel na věci sám, aby sám objevoval, jak ta či ona operace funguje, jaké vlastnosti má probírané matematické prostředí...

Prosím, nenastudovávejte úlohy s dětmi dopředu. Jen byste jim tím ublížili. Procvičujte s dětmi probranou látku (třeba obdobné úlohy, jako mají děti za domácí úkol). Nechávejte si od dětí vysvětlovat, co se ve škole učí. Vyptávejte se nechápavě, co znamenají ty obrázky, šipky... Nechávejte si od dětí znázorňovat úlohy.

Chyby nemusíte ukazovat přímo, ale můžete dítěti říci, že v daném sloupečku má dvě chyby. Nebo si můžete nechat znázornit úlohu, v níž dítě chybuje. Až před Vás vyskládá 8 červených a 5 modrých víček od PET-láhve, a jako učitel s prvňáčkem s Vámi postupně spočítá, kolik je víček dohromady... Jedna, dva, tři... Přestane tvrdit, že jich je 14. Nechávejte ale způsob znázornění na dítěti. Některé dítě použije prsty (i Vaše, aby jich mělo dost), některé víčka či pastelky, jiné úlohu nakreslí...

Nezapomínejte ale také dávat dítěti možnost zažít úspěch. Nenechávejte si znázornit jen úlohu s chybou. Ptejte se také na dobře vyřešené úlohy. Ať se Vám dítě může pochlubit, ať může prezentovat svoji práci hrdě. Ať není demotivováno tím, že Vám předvede vždy jen to špatné. Bude to tak příjemnější i pro Vás. :-)

 

Poznatek získaný vlastní úvahou je kvalitnější než poznatek převzatý.

 

 

Příspěvky

Říjen - učivo a výstupy

7. 10. 2015

Co by děti měly během října ve 2. třídě zvládnout

 

Září - učivo a výstupy

7. 10. 2015

Co by děti měly během září ve 2. třídě zvládnout

 
Celý příspěvek | Rubrika: Matematika | Komentářů: 0