Září - učivo a výstupy
Učivo:
- opakování učiva z 1. ročníku - numerace do 20, sčítání a odčítání do 20, určování rovnosti a nerovnosti
- přechod přes základ 10
- geometrie:
- orientace v rovině
- krychle, krychlové stavby (až z 10 krychlí) - jejich plány a proces konstrukce
- seznámení s prostředím parket
- seznámení se s délkou, jednotkou metr
- měření výšky a rozpětí paží
- orientace v prostoru
Výstupy (tedy co má dítě umět, zvládat, dokázat):
žák
- modeluje a řeší úlohy na sčítání a odčítání do 20 bez přechodu přes 10 v prostředí pavučiny, autobus, krokování, děda Lesoň, výstaviště, hadi, slovní úlohy
- porovnává čísla do 20
- modeluje a řeší úlohy na sčítání a odčítání s přechodem přes 10 v různých prostředích (krokování, sčítací trojúhelníky, slovní úlohy)
- orientuje se v prostoru (nahoře, dole, před, za...)
- orientuje se v grafu cyklotras podle diktátu, diktuje cyklotrasu podle grafu
- umí postavit stavbu podle plánu a zapsat plán stavby
- dokáže pokrýt určenou plochu na čtvercové síti parketami
- měří a eviduje svoji výšku a délku rozpětí paží
Termín seznámení zde poukazuje na to, že jde o první setkání žáka s danou problematikou. Nejdeme tedy zatím příliš do hloubky. Sbíráme první informace, seznamujeme se s vlastnostmi, možnostmi (ať už prostředí=typu úloh, nebo matematické operace či geometrického tělesa...). Nemůžeme tedy po (každém) žákovi ihned vyžadovat, aby se v daném prostředí okamžitě bezchybně orientoval. Na druhou stranu by měl vědět, že už o něčem takovém byla řeč. Měl by mít alespoň částečné povědomí o tom, jak dané prostředí funguje, jaké má podmínky/vlastnosti, měl by postupně také umět říct, čemu na dané látce ještě nerozumí.