Jdi na obsah Jdi na menu
 


Elektronický zápis z projektového dne

11. 11. 2015

Záznam společné práce z projektového dne z 11. listopadu 2015

 

1. Co znamená termín STÁLÍ PTÁCI?

                            ZŮSTÁVAJÍ U NÁS PŘES ZIMU.                           

2. Kteří ptáci patří mezi stálé ptáky?

                            SÝKORA, SOJKA, STRAKA, DATEL ČERNÝ, VRABEC, HRDLIČKA, BRHLÍK LESNÍ, KOROPTEV.

3. Umí se stálí ptáci přizpůsobit jiné potravě, než kterou žerou v létě?

                            ANO, NAPŘÍKLAD SÝKORY TO DOVEDOU. TAKÉ SOJKA A DATEL.

4. Kterou potravu mají u nás v zimě ptáci k dispozici?

                            SEMENA, JEŘABINY, KUKLY, ŠIŠKY, LARVY, BOBULE, JEHLIČÍ, ŽALUDY, OŘECHY, PUPENY.

5. Žere sýkorka hmyz?

                            ANO, JE TO HMYZOŽRAVÝ PTÁK.

6. Co umožňuje sýkorkám zůstat u nás? (= Co umějí, že nemusí odlétat do teplých krajin?)

                            MOHOU JÍST SEMÍNKA MÍSTO HMYZU.

(MAJÍ TĚLO UZPŮSOBENÉ PODMÍNKÁM V ZIMĚ – PEŘÍ…)

7. Jak se ještě pojišťují sýkorky proti hladu?

                            SCHOVÁVAJÍ SI JÍDLO (ALE MAJÍ MALÉHO PAMATOVÁKA :-) ).

8. Kam si sýkorky schovávají zásoby?

                            POD KŮRU, DO DUTIN STROMŮ.

9. Co si do svých skrýší schovává sojka?

                            SEMENA, ŽALUDY, BOBULE.

10. Žerou ptáci vždy jen své vlastní nashromážděné zásoby?

                            NE, KDYŽ NENAJDOU SVOJÍ, NAJDOU JINOU A TU SNĚDÍ.

11. Kolik sežere za zimu datel semínek?

                            SEŽERE SEMÍNKA Z 1000 ŠIŠEK.

12. Žere datel v zimě kukly a larvy?

                            ANO.

 

 

 

REFLEXE SKUPINOVÉ PRÁCE:

Jak se Vám pracovalo?

                            Někomu dobře, někomu špatně.

Jak jste se slyšeli?

                            Spíše špatně.

Co Vám chybělo?

                            Umět lépe číst, paměť, umět číst více nahlas, udržování kázně, mluvit bez křiku, neopravovat každou malou chybu (dokola).

Myslíte si, že to bylo užitečné?

                            Ano, bylo to užitečné. Ještě jsme si zopakovali druhy stálých ptáků.

Co jste se naučili?

                            Poznávat ptáky, vědět, jak žijí a co v zimě žerou, jak přežívají zimu, zda odlétají, či nikoli, jak si hledají potravu.

Bylo to pro Vás snadné?

                            Ne, jen trochu, nebo jen napůl. Bylo to docela náročné.

Jste se svou prací spokojení?

                            Některé skupinky ano, jiné ne.

Co byste příště udělali jinak?

                            Nebudeme křičet a překřikovat se, nebudeme se smát, když čteme.