Zprávy z pátku 31. 10.
Ve třídě máme krabici plnou nalezených věcí (od obrázků přes ořezávátka až po mikiny).
Děti se k věcem příliš aktivně nehlásí, proto jim, prosím, připomeňte, pokud něco postrádají, že to mají ve třídě hledat. Někdy ovšem postačí prohledat vlastní box a učebnice či žákovská se najde tam.
K tomu se hned váže to, že jsem ve čtvrtek vybrala učebnice matematiky a mám je dosud u sebe. Proto děti, které si nepamatují, že mi svoji učebnici přinesly, můžete uklidnit, že ji neztratily, ale mám ji u sebe já :-)
V pátek si děti lepily do žákovských hodnocení za říjen.
Abyste měli představu, jak toto hodnocení vzniklo, uvedu několik podrobností. Papíry k hodnocení měly děti přilepené na lavici a pokud jsem je chválila či naopak napomínala, zapisovaly si čárku buď k usměvavému, nebo k zamračenému obličeji. Čárky si děti zapisovaly samy (je proto možné, že bude určitá - nikoli ovšem příliš velká - odchylka od reality).
Důležité je, že hodnocení bylo udělováno především za chování, přípravu na vyučování a práci v hodině. Kdo správně sedí, kdo si včas připraví na hodinu, kdo má vše potřebné... může si udělat čárku ke smajlíku. Koho opakovaně napomínám, řeknu mu, aby si udělal čárku k mračounovi.
Hodnocení z předmětů (čtení, psaní, matematika, VV ... ) jsme si říkali zatím převážně slovně, děti dostávaly razítka či smajlíky do učebnice či na pracovní listy, něco málo jsme si psali do žákovské. V listopadu už začněme psát do žákovské podrobněji a častěji. Budeme ovšem nadále pokračovat i ve "smajlíkovém" hodnocení na papíře na lavici, neboť se velmi osvědčil.
V nejbližších týdnech nás také čekají konzultace - schůzka učitele, žáka a jeho rodiče či rodičů, kde společně zhodnotíme první čtvrtletí. Brzy vypíši termíny, abyste se mohli zapisovat, kdy se Vám bude konzultace hodit.
Hezký den Vám přeje Katka Nováčková :-)