Jdi na obsah Jdi na menu
 


Příprava na čtení genetickou metodou

14. 9. 2014

 

Děti se potřebují naučit slyšet, z čeho se slovo skládá. Umět slovo, které slyší, rozložit na hlásky. A naopak ze slyšených hlásek slovo složit. Potřebují poznat, jakou hláskou slovo začíná, končí, postupně i jaké hlásky obsahuje.

Trénovat to můžete například:

  • formou slovního fotbalu, kdy hrajete na poslední písmeno/hlásku ( pes -> slon -> nos -> syn...)
  • vymýšlením co nejvíce slov začínajících na nějakou hlásku (písmenko) (most, mýdlo, motýl, máslo, melta...)
  • říkáním první hlásky zvlášť, pak celého zbytku slova dohromady
    například: "H" "ONZA", "K" "RÁLOVNA" ...
  • hádankami, kdy hláskujete slovo a dítě má uhádnout, jaké slovo hláskujete:
    postupně říkat např. "L" "E" "S" - a dítě bude hádat, co to znamená.
    -> začínejte od krátkých jednoduchých slov (pes, les, ves, nos, kos, noc, mol, koš, šel, ...)
    -> pokud dítěti dělá složení slova problém, hláskujte rychleji

mějte trpělivost!!! :-)

VŽDY HLÁSKUJTE PO JEDNOTLIVÝCH HLÁSKÁCH! (nikoli po slabikách)

(POZOR nevyslovujte "EL" "E" "ES" -> to by bylo "elees" a nikoli "les"... Musí proto zaznít pouze "L" "E" "S"

Pokud možno se vyhýbejte skupinám "dě, tě, ně, bě, pě, vě". V případě, že byste narazili na slovo s "DĚ" "TĚ" "NĚ" - říkejte "Ď" - např: "Ď" "E" "D" "A" ...

totéž s "DI" "TI" "NI" - např: "Ň" "I" "C" )

  • určováním první/poslední hlásky slova - "Jakou hláskou začíná slovo HRUŠKA?" "Kterou hlásku slyšíš na konci slova HRUŠKA"...
 
GENETICKÁ METODA JE CHARAKTERISTICKÁ MIMO JINÉ TÍM, ŽE TO, CO SE ČTE, SE ZÁROVEŇ I ZAPISUJE.
-> proto NEBUDEME potřebovat vystřihovat písmenka! Věřte, že to velmi usnadní život Vám i Vašim dětem! :-)
 
 
Pokud byste se chtěli věnovat i čtení či psaní nad rámec domácích úkolů (což v současnosti není nezbytné), používejte vždy pouze velká tiskací písmena.

 

 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář